Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

KORANG RASE KEJAM TAK APABILA DI PADAM DRP FRIEND LIST FB TANPA SEBAB??

Nak dijadikan cerita ada seorang hamba Allah ni dulu dia dengan aku begitu baik..xde masalah..bleh bergurau senda,melawak dan sebagainya..tapi tibe2 hubungan kami jadi terpisah(ceh2 macam bercinta plak.. hehe) Td da satu kursus kat maktab ni..kursus Pergigian dan kebetulan aku satu grup gan dia , time tengah bengkel peristiwa ni berlaku jeng..jeng...hehe tibe2 da seorang tercuit pinggang aku..orang yang aku maksudkan adalah orang yang delete aku daripada friend list dia la.Bukan aku seorang yang telah dipadam daripada fren list dia..Semua ahli rumahku kecuali Adam..Rupenya dia salah orang ..tersilap cuit haha..aku menjadi geli hati melihat telatahnya yang terkejut apabila tersalah orang..haha gelak besar aku dalam ati..tapi melihatkan reaksinya aku menjadi jijik..seolah2 aku ni bangkai..najis kalau di sentuh..terpulang lah kepada DIA..aku tak wat salah gan DIA..Aku x pernah kacau hidup dia..aku xpernah usik duit ringgit dia walaupun dia berharta..yang pasti itu hak kau untuk membenci orang..bencilah selagi kau boleh membenci..Sampai sekarang aku tak tahu apa punca..biarlah..Ku sangkakan apabila lama bersama,belajar sama2,susah sama2,exam sama2 selama 5 tahun setengah ni akan mempereratkan hubungan budak2 kelas aku..tapi yang berlaku sebaliknya..xpela..harapnya jangan jadi lagi ada  perkara yang mengeruhkan keadaan..Bagi aku ko nk delete ke pe ke..itu kau puya pasal sebab tanpa KAU seorang  takkanlah aku susah hidup kat dunia ni?? Kalaulah KAU terbaca blog aku,harap2 gunakanlah akal yang waras..bijak dan pandai ..fikirkan pe puncanya..kita manusia..sudahlah sesama Islam..kalaulah Aku ada membuat salah adakah pada DIA?@ pada orang len? yang membuatkannya menjadi lain dengan aku dan ahli rumahku yang lain..Aku sedia meminta maaf sekiranya aku bersalah..kerana bagiku , usia yang semakin meningkat ni takkan nak PERANGAI MACAM BUDAK-BUDAK!!!.. tapi serius..aku tak suka dalam kelas kita  kalau  ada yang berpuak-puak..tidak bertegur sapa..rasa rimas dengan semua keadaan tu..tak pernahkah kita  terfikir  wahai kawan-kawan alangkah seronoknya kalau kita semua  bersatu macam tahun pertama kita di maktab..tapi syukur juga sebab keadaan kita semakin baik dan semakin mesra..dah da yang nak kawen semua..Tahniah la..aku menyusul kemudian hehe..sekian coretanku yang panjang lebar..(rasenya la hehe)terima kasih kerna sudi membaca hehe..

2 ulasan:

Ted-d May 10, 2010 at 5:48 AM  

saya percaya..klu orang tu delete pon mesti ada sebab yang tersendiri..jangan judge orang melalui perbuatan..kadang2 kita kena lihat dengan lebih mendalam..hehe..so, tnya la kawan awak tuh elok2 yer

Cekgu Bio-nik May 10, 2010 at 7:12 AM  

5 tahun menerangkan segalanya hehe..thanks Ted-d..sudi membaca

Post a Comment

Komen jangan tak komen..nak follow pun leh hehe..

::AMARAN::


Blog ini adalah adalah tempat si penulis berkongsi cerita, gambar, video atau hasil kerja seni. Kebanyakan penulisan di dalam blog ini ada dalam bentuk yang ringan dan mudah untuk di baca. Kadangkala entry yang di masukan tidak mempunyai sebarang bentuk ilmu, hanya sekadar perkongsian cerita seperti berada di warung-warung kopi. Pastikan anda mempunyai fikiran yang terbuka sebelum membaca.

Sekian,
-Cikgu BioNik-


ShoutMix chat widget